Диво мова Субота, 28.06.2025, 01:55

Ви увійшли як Гість | Група "Гості" | RSS
Головна | Каталог статей | Мій профіль | Вихід
Меню сайту

Категорії розділу
Мої статті [10]

Пошук

Форма входу

Вислови про мову

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » Статті » Мої статті

Комп’ютер у сім’ї: друг чи ворог?

Мета:

  • визначити разом із батьками переваги й недоліки наявності комп'ютера в житті дитини;
  • розробити рекомендації «Як зробити спілкування з комп'ютером корисним для дитини»;
  • дати відповідь на питання «Чи є користь від комп'ютерних ігор?».

Підготовча робота:

 Анкетування учнів класу за такими питаннями:

  • Чи є в тебе вдома комп'ютер?
  • Ти використовуєш комп'ютер для навчання чи для ігор?
  • Яким чином ти спілкуєшся з однокласниками в позаурочний час?
  • Скільки часу ти проводиш за комп'ютером, коли про це не знають батьки?
  • Чи відомо батькам, які сайти в Інтернеті ти відвідуєш?

 

I. Мотивація

Дошку поділено навпіл: плюси і мінуси роботи за комп’ютером.

Батькам пропонується, спираючись на власний досвід, сформулювати, які проблеми може викликати спіл­кування з комп'ютером. Негативні фактори записуються на аркушах і прикріплюються на дошку зліва, після цього в такий же спосіб кріпляться аркуші на «корисне» поле. Класний керівник до­помагає батькам у формулюванні проблем.

Проблеми, пов'язані з комп'ютером: шкода для очей, тунельний синдром зап'ястя, навантаження на психіку, бруд і пил, шкода для хребта, погане самопочуття, шкода від Інтернету.

Переваги: навички пошуку й обробки інформації, можливість спіл­кування з людьми, розвиток логічного мислення, розвиток уваги.

 

II. Основний зміст роботи. Постановка проблеми та розробка рекомендацій

Зараз комп'ютер є практично в кожній родині. Разом із можли­вістю отримати безлімітний Інтернет маємо спосіб провести не одну й не дві години. За результатами опитування учнів, ті, хто мають комп’ютери, 100% проводять час за комп'ютером удома, 60% витрачають декілька годин для спіл­кування з однокласниками за допомогою Інтернету замість спільної прогулянки або заняття спортом, 50% приховують від батьків, скільки насправді часу провели за комп'ютером.

Отже, зараз ви більш детально ознайомитеся з проблемами, а та­кож із тим, як їх уникнути. І ми подивимося, чи зникнуть із нашої дошки негативні фактори..

Проблема 1. Навантаження на очі

Усі дисплеї — ЕПТ і РК — шкідливі для очей. Як з'ясували аме­риканські вчені, пагубний вплив моніторів криється не в електронно-магнітному випромінюванні, а в тому, що люди менше моргають, працюючи за комп'ютером.

При роботі з ПК користувачі часто жмурять­ся, щоб чіткіше розглянути деталі зображення на екрані або зменшити його яскравість. Це мо­же призвести до астенопії (зорової стомленості) й сухості очей. При максимальній напрузі зору частота моргання знижується в 4 рази на хвилину. Сама по собі така тенденція не небезпечна, однак у результаті недостатнього зволоження очей у ко­ристувача виникає почуття сильного дискомфорту, «піску в очах».

Проблема 2. Психічне навантаження

Перш за все, це неймовірний обсяг інформа­ції, що буквально щосекунди звалюється на наш мозок. Стільки інформації в одиницю часу людина ще ніколи не отримувала. Причому інформацію потрібно миттєво аналізувати, приймати рішення і виконувати дії. А це велике навантаження на не­зрілу дитячу нервову систему.

По-друге, деякі комп'ютерні ігри створюють ілюзію спілкування і не приводять до формуван­ня навичок справжнього спілкування. Особливо це небезпечно для сором'язливих дітей. Комп'ютер, дає можливість перенестися в інший світ, який можна побачити, з яким можна пограти. Водночас діти все більше відкидають світ реальний, де їм загрожують негативні оцінки та необхідність щось міняти в собі. Такий відхід у штучну реальність може сформувати подібність психологічної залеж­ності від комп'ютера.

Проблема 3. Тунельний синдром зап'ястя

Тунельний синдром виникає передусім у тих, хто змушений довго тримати зап'ястя руки в од­ному й тому ж положенні. У цьому випадку наван­таження дається не на всю руку, а на певні м'язи, які спочатку гіпертрофуються, а потім затискають нерв. Раніше тунельний синдром був професійним захворюванням друкарок і клерків, які з ранку до вечора переписували різні папери, а сьогодні від нього страждають усі користувачі ПК.

Проблема 4. Погане самопочуття

Усупереч розповсюдженій думці, сидяче по­ложення в розслабленій позі, не знімає м'язової втоми, а, навпаки, посилює її. А спазм м'язів шиї провокує головні болі. У людини, яка сидить за комп'ютером, напружені шия, м'язи голови, рук, плечей — звідси велике навантаження на хребет. А це може бути причиною сколіозу.

Проблема 5. Бруд і пил

Навколо комп'ютера скупчується багато бруду й пилу. Причому прибрати це буває доволі склад­но. А тому це місце, де дуже добре розмножуються мікроби й пилові кліщі. Які можуть спричинити різноманітні захворювання.

Проблема 6. Небезпеки Інтернету

На жаль, діти переважно не знайомі з тим, які небезпеки приховує Всесвітня мережа. Основні чекають у соціальних мережах, де підлітки, не за­думуючись, залишають свій номер телефону, до­машню адресу, особисті фото. Багато з них ходять на зустрічі з віртуальними знайомими.

 

Однак спілкування з комп'ютером несе в со­бі багато користі. Психологи кажуть, що робота на комп'ютері розвиває уважність, логічне й аб­страктне мислення. Комп'ютерні ігри вчать прийма­ти самостійні рішення, а також швидко переключа­тись з однієї дії на іншу. А вміння користуватись Інтернетом може стати гарною школою з пошуку та відбору інформації. (Доповнюється записами «корисне» поле.)

 

Тому дуже важливо організувати правильне спілкування з комп'ютером, яке допоможе уник­нути негативного впливу на здоров'я.

 

1. Контролювати час проведений за комп'ютером: малюкам молодше 6 років дозволяється сидіти за комп'ютером не більше 20 хвилин, дітям 7-8 років — 30-40 хвилин на день, підліт­кам — не більше години-півтори. Це допоможе уникнути проблеми з психічним навантажен­ням і з тунельним синдромом зап'ястя.

 

2. Дуже корисно навчити дитину спеціальній гім­настиці для очей.

  • На рахунок 1-4 заплющити очі, не напру­жуючи очні м'язи, на рахунок 1-6 широко розплющити очі й поглянути вдалину. По­вторити 4-5 разів.
  • Поглянути на кінчик носа на рахунок 1-4, а потім перевести погляд удалину на раху­нок 1-6. Повторити 4-5 разів.
  • Не повертаючи голови, повільно робити кругові рухи очима вгору-вправо-вниз-вліво й у зворотний бік: вгору-вліво-вниз-управо. Потім поглянути удалину на рахунок 1-6. Повторити 4-5 разів.
  • Тримаючи голову непорушно, перевести погляд, зафіксувавши його, на рахунок 1-4 вгору, на рахунок 1-6 прямо; потім ана­логічно вниз-прямо, управо-прямо, вліво-прямо. Виконати рух по діагоналі в одну й іншу сторони, переводячи очі прямо на рахунок 1-6. Повторити 3-4 рази.
  • Не повертаючи голови, заплющеними очи­ма «поглянути» направо на рахунок 1-4 і прямо на рахунок 1-6. Підняти очі вгору на рахунок 1-4, опустити вниз на рахунок 1-4 і перевести погляд прямо на рахунок 1-6. Повторити 4-5 разів.

Тобто можна зняти з дошки аркуш про на­вантаження на очі.

3. Розташувати правильно монітор — на нього не повинні падати сонячні промені або від­блиски від лампи. Відстань від очей до екрану має бути не менше 70 см.

4. Стіл і стілець повинні відповідати зросту ди­тини. Ці правила допоможуть уникнути про­блем із самопочуттям.

5. Вчасно проводити прибирання робочого місця — пилососити клавіатуру та внутріш­ню частину системного блоку, витирати пил на відкритих поверхнях.

Отже, знімаємо аркуш «Пил і бруд».

6. Розповісти дітям, до яких небезпечних на­слідків може призвести оприлюднення вели­кої кількості інформації про себе.

І знімаємо аркуш  про небезпеку Інтернету.

III. Підбиття підсумків

Отже, ми з вами бачимо, що наше «поле проблем» залишилося без аркушів, тобто при правильному поводженні дитини й контролі з боку батьків негативного впливу комп'ютера на здоров'я можна уникнути.

Батькам пропонується відповісти на питання анкети:

  • Скільки часу проводить ваша дитина за комп'ютером?
  • Чи відомо вам, в які ігри вона грає?
  • Чи знаєте ви які сайти відвідує дитина в Інтернеті?
  • Чи використовує вона комп'ютер для нав­чання?
  • Ви знайомили дитину з правилами роботи на комп'ютері та у всесвітній мережі?

Якщо ви відповіли на 2-5 запитання «ні» і «більше години» на перше, то це привід якнай­швидше передивитися ваші відносини з дитиною і дитини з комп'ютером.

 Наступні батьківські збори пропоную провести у формі «круглого столу» - «Як допомогти дитині у навчанні», де ви зможете поділитися власним досвідом.

 

Категорія: Мої статті | Додав: admin-natali (26.10.2015)
Переглядів: 977 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Наш час

Сьогодні святкуємо
Календар України

Погода
Жигайлівка 


Адміністратор сайту
Скороход Наталія Павлівна