Диво мова Субота, 28.06.2025, 01:33

Ви увійшли як Гість | Група "Гості" | RSS
Головна | Каталог статей | Мій профіль | Вихід
Меню сайту

Категорії розділу
Мої статті [10]

Пошук

Форма входу

Вислови про мову

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » Статті » Мої статті

Опис моделі виховної системи класу

Розглядаючи з позиції загальноосвітньої школи проблему загальнокультурного виховання, доцільно підкреслити, що одна із головних фігур у виконанні поставлених завдань – класний керівник – безпосередній наставник, вихователь, консультант учнівської молоді.

Тому я, як класний керівник, намагаюся працювати у тісному співробітництві, співтворчості з учнями, батьками, керівниками гуртків, вчителями-предметниками, громадськістю, організовувати і спрямовувати навчально-виховний процес у класі.

У своїй практичній діяльності я керуюсь законом України «Про освіту», в якому чітко сформульовані обов’язки педагогічних працівників: вчитель забезпечує умови для засвоєння програм; утверджує принципи загальнолюдської моралі, правди, справедливості, відданості, патріотизму, гуманізму, доброти, стриманості, працелюбства, поміркованості та інших загальнокультурних якостей; виховує повагу до батьків, жінки, культурно-національних духовностей, історичних цінностей України, походження державного і соціального устрою, дбайливе ставлення до навколишнього світу; готує до свідомого життя в дусі взаєморозуміння, миру, злагоди; дотримується педагогічної етики, моралі; поважає гідність дитини; захищає підростаюче покоління від будь-яких форм фізичного або психічного насильства, запобігає вживанню ними алкоголю, наркотиків, інших шкідливих звичок.

До себе, як до класного керівника, ставлю такі вимоги:

  • суспільно-гуманістична спрямованість;
  • педагогічна майстерність;
  • ерудиція і культурний кругозір;
  • моральний авторитет;
  • педагогічний такт;
  • любов і повага до дітей;
  • педагогічний оптимізм;
  • організаторські вміння;
  • творчий підхід;
  • безперервне підвищення кваліфікації.

У зв’язку із зростанням джерел виховного впливу на школярів, я намагаюся тримати в полі зору всю життєдіяльність вихованців, аналізувати, оцінювати потік інформації і спрямовувати їх діяльність в позитивне русло, будуючи свої відносини на принципах співробітництва, співтворчості, проявляючи максимум довіри та поваги до особистості.

Виховання - процес, що починається з дитинства, коли в душу дитини закладаються основні життєві принципи, що допомагають їй стати Людиною з великої букви, зайняти гідне місце в суспільстві, усвідомлюючи себе особистістю й індивідуальністю. Кожна людина хоче бути значною, соціально самостверджуватися, тому основним виховним завданням - вважаю реалізацію особистісно-орієнтованого підходу до виховання. Я твердо вірю в силу виховання, яка складається з дуже простих компонентів: любові до дітей, доброти, слова вчителя, сили особистого прикладу, справедливості - основи довіри, здатності прощати дитину. Тому, проблема, над якою я працюю – «Виховання культури поведінки учнів на основі загальнолюдських цінностей».

Головна ідея даної моделі виховної системи полягає у вихованні щасливої дитини, у родинному, класному колективі; розвитку творчої,  активної, успішної особистості, її загальнолюдських та життєвих компетентностей.

Тому ставлю перед собою такі основні завдання:

  • працювати над формуванням особистості кожного учня в колективі, над згуртованістю колективу;
  • виховувати громадянина - патріота, здатного творити себе і своє життя;
  • працювати над самовдосконаленням самоврядування в класі;
  • сприяти саморозвитку,  самовдосконаленню, самореалізації кожного учня, розвитку спроможності  досягнення успіху кожною дитиною в різних видах діяльності;
  • тримати в полі зору етику та естетику учнів;

Виховувати учнів на основі моральних та духовних цінностей. Виховна діяльність класного керівника складна і багатогранна. Класне керівництво, як правило, розпочинаю із вивчення класу й окремо кожного учня. У результаті створюються необхідні умови для правильної раціональної організації виховної роботи, для здійснення індивідуального підходу до учнів.

Доцільно розглянути такі етапи побудови виховної системи класу:

  • діагностування;
  • прогнозування;
  • організація;
  • контроль.

На етапі діагностування використовую такі форми роботи:

  1. анкетування дітей і батьків (додаток1);
  2. метод соціометричних вимірів, за допомогою якого можна визначити угрупування і мікрогрупи у класі, виявити «зірок», «лідерів», дітей самотніх чи відкинутих, комунікабельних, популярних у класі, товариських і, навпаки, тих, в кого є труднощі в спілкуванні;
  3. педагогічна діагностика – вивчаються спрямованість особистості (потреби, інтереси, переконання, ціннісні орієнтації, мотиви), пізнавальна і навчальна культура, здоров’я фізична культура, культура поведінки і спілкування, умови сімейного виховання;
  4. педагогічний консиліум (технологія «Податливий віск») – опитування всіх педагогів, що працюють у класі;
  5. «Погляд знизу» (технологія «У нас …») – упорядковане опитування всіх учнів аби з’ясувати рівень сформованості загальнолюдських цінностей;
  6. вивчення морального обличчя учнів («Незакінчене речення»):
  • Більше всього я ціную в людині …
  • Я поважаю ровесників за те, що …
  • Я не поважаю, коли вони …
  • Про себе я думаю, що я …
  • Мені здається, що мої товариші цінують мене за …
  • Вчителі мене вважають …
  • Мої батьки бачать в мені …
  • В собі я більш за все не розумію …
  • Моя головна життєва мета …
  • Для досягнення цієї мети мені необхідно …

На етапі прогнозування шукаємо відповіді на запитання: «Що буде, якщо …?», «Що треба зробити, щоб …?». За потреби роблю гіпотези-припущення, моделі-уявлення, складаю плани. Тому у процесі роботи над проблемою очікую такі результати:

  1. Учні поважають та дотримуються принципів загальнолюдської моралі: правди, справедливості, доброти, стриманості, працелюбства, патріотизму та ін.
  2. Учні проявляють повагу до людей, культурно-національних, духовних, істо­ричних цінностей України, народної національної спадщини України.
  3. Учні розвивають свої творчі здібності беручи активну участь у громадському житті класу,  загальношкільних заходах.

Для організації виховного процесу планую та проводжу виховні години, години спілкування, диспути, «круглий стіл», вікторини, міні-лекції, практичні ситуаційні заняття, рольові ігри, конкурси малюнків, літературні читання, змагання.

Застосовую такі форми  контролю (додаток 2):

  • облік відвідування учнями шкільних занять;
  • контроль за веденням щоденників;
  • контроль за зовнішнім виглядом учнів;
  • контроль за станом підручників;
  • контроль за виконанням доручень;
  • контроль за чергуванням учнів по класу, по школі, участь у генеральному прибиранні.
Категорія: Мої статті | Додав: admin-natali (26.10.2015)
Переглядів: 352 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Наш час

Сьогодні святкуємо
Календар України

Погода
Жигайлівка 


Адміністратор сайту
Скороход Наталія Павлівна